משלוחים עד 5 ימי עסקים • משלוחים חינם בקנייה מעל 299 ₪

על מקורות השראה של ילדות בת מצווה – מהיכן ולמה

הגעתן לחנות בגדי ילדות או לבוטיק בגדי ילדות באזורכן עם הילדה ואתן מסתכלות על היצע החנות. האם בנקודה הזו הילדה אכן רואה את הדגמים ושופטת אותם לפי טעמה? התשובה הכנה היא לא.

ילדות שהופכות לנערות בת מצווה משתייכות לדור המיליאנליז ולכן ראשן מוצץ באימג’ים והשראות מעולם הפרסום, הרשתות החברתיות, ובגדים שמלכות הכיתה לובשות. לכן, כשילדה מגיעה לחנות בגדים היום היא מחפשת את הדגמים שיתאימו לרעיונות שכבר שתולים אצלה בראש.

נכון לשנת 2020, ילדות מוקפות באינספור אידאלי יופי שמעוררים אותן לרצות להשתנות ולהיראות כמו התמונות שהן רואות באינסטגרם, בפייסבוק ובטיק טוק. הן בונות לעצמן את אידיאל היופי בהתאמה לפרסום האגרסיבי שמציף את עולמן באונליין ובאופליין ומתרחקות עוד צעד מההבנה האסתטית האישית שלהן. לכן אימהות יכולות למצוא את עצמן בפער ניכר בהבנה מה יפה ומה לא יפה עם הילדות. שמלה, חצאית, אוברול או כל דגם אחר נטענו בקונספטים ספציפיים בהן אוחזת הילדה, והאימא? לא נותר לה אלא להתאזר בסבלנות ולתת לילדה להוביל.

ילדות בת מצווה מתאפיינות בשינוי הקריטי במעבר בין ילדה לאישה, או יותר נכון נערה, ועל כן עולמן הפנימי מצוי בשינוי אדיר שכולל את כל האספקטים של החיים: מערכות יחסים, תזונה, נראות, פיתוח ומימוש עצמי ועוד ועוד. לכן חשוב לאימהות לאפשר לילדות להביע את קולן האישי, גם אם זה מושפע מהתכנים הוויזואלים הכה רבים שהן סופגות מסביבתן. עם זאת, אין בכך לבטל את חשיבות תפקיד האמא בבחירת הבגד לילדה. מומלץ לאימהות מצד אחד להניח לילדה להתבטא ולומר מה כן ומה לא, מה יפה ולא יפה, איזו שמלה בת מצווה מוצאת חן בעיניה, גם אם היא מאוד חשופה ונשית, וגם אם היא מאוד ילדותית. עם זאת, חשוב לעורר את קולן הפנימי והאותנטי של הילדות להביט בדגם או בהיצע החנות, ולנסות לבחון את ‘הדבר כשלעצמו’. לעורר את יכולת השיפוט הפנימית שלהן לגבי דגם שסך הכל מזמין את דעתן האסתטית האישית. מדובר כאן באיזון מאוד עדין בין הנטייה האינטואיטיבית של הילדה להימשך למה שראתה בעבר, לבין יכולת התבוננות אמיתית וקביעת דעתה האישית. בהצלחה.

סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.

דילוג לתוכן